Betaalbare app laten maken

Smartphones en tablets krijgen een steeds grotere rol in ons leven. De groei van het aantal smartphone- en tabletgebruikers heeft een stijging in het gebruik van apps tot stand gebracht.

Door deze sterke groei ontwikkelt DigitalGraphics naast websites ook iOS (iPhone/iPad), Windows Phone en Android apps. De apps kunnen onder andere ondersteunend zijn voor de informatie van een (bestaande) site. Daarnaast kunnen het op zich zelf staande applicaties zijn op informatief- of entertainmentvlak.

Op dit moment ontwikkelt DigitalGraphics in opdracht van verschillende organisaties apps die webcontent presenteren op de smartphone en tablets. De content kan door de klant zelf up-to-date worden gehouden door een cms.

%

18% van alle e-commerce aankopen wordt gedaan met een smartphone of tablet. Hiermee zijn de uitgaven ‘via mobiel’ ruim verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar daarvoor.

%

74% van de Nederlanders bezit een smartphone. Het aantal bezitters van een smartphone heeft het aantal bezitters van een PC of desktop computer ingehaald.

%

52% van de Nederlanders bezit één of meerdere tablets en gebruikt deze dagelijks.

%

57% van de Nederlanders is van mening dat het hebben van een app een positieve bijdrage levert aan het imago van de organisatie.

Fases app-ontwikkeling

Wij bieden het volledig proces van concept tot en met het uiteindelijk publiceren in de appstores van uw app. Onderstaand een beschrijving van de verschillende fases van de app-ontwikkeling door DigitalGraphics:

l

Concept

Het ontwikkelen van een app begint bij het concept. In de meeste gevallen heeft de klant een globaal idee wat de app allemaal moet kunnen. Wij kunnen samen met de klanten een concept verder uitwerken dat als startpunt kan worden gezien van de totstandkoming van de app. Hierbij is het ook belangrijk of er naast een smartphone- ook een tablet-versie van de app moet worden ontwikkeld.

Interaction design

Nadat het concept is bepaald kan worden nagedacht op welke manier de gewenste functionalititen en navigatie het best kunnen worden uitgewerkt. Dit wordt beschreven in een interaction model. Hierbij moet ook de gebruikersvriendelijkheid niet uit het oog worden verloren.

User Interface

De vormgeving van de app is naast het interaction design bijzonder belangrijk. De presentatie van de diverse elementen binnen de app moet aansluiten bij de huisstijl van het bedrijf en/of het product.

Programmeren

Wanneer het concept, interactionmodel en de vormgeving van de app zijn goedgekeurd start de programmeerfase. Hierbij worden alle functionaliteiten van de app geprogrammeerd tot de uiteindelijke app.

h

Testen

Tijdens de programmeerfase worden enkele testmomenten gepland. De klant kan dan met een voorlopige testversie van de app de voortgang van de functionaliteiten en uitgewerkte vormgeving bekijken. Voordat de app wordt aangeboden aan de appstores wordt aan het einde van het ontwikkelproces een laatste testfase vastgesteld.

Publiceren in appstores

DigitalGraphics publiceert de definitieve versie van de app in de Apple AppStore, de Android PlayStore en Windows Phone Store.

De voordelen op een rij:

De voordelen voor uw eigen mobiele app
  • Snelheid; geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.
  • Bereikbaarheid; op alle mobiele apparaten beschikbaar.
  • Geen afleiding; schermvullend, dus geen afleiding van andere zaken.
  • Presentatie; professioneel en helemaal bij de tijd.
  • Push-berichten; houd je gebruikers real-time op de hoogte. (geografisch)
Wat kan je dan met een app en wat zijn de voordelen?
  • Ze zijn geoptimaliseerd voor mobiel gebruik (tablets, smartphones)
  • Optimale snelheid en ook zonder internetverbinding te gebruiken
  • Direct communiceren met je gebruikers door gebruik te maken van push-berichten
  • In-app spaarprogramma’s en check-in programma’s
  • Push-berichten voor evenementen, aanbiedingen etc.
  • Integratie van social media binnen je eigen app
  • Geschreven recensies plaatsen ter promotie
  • Menukaarten verwerken als tekst of met foto’s
  • Je eigen recepten delen en verspreiden onder de app-gebruikers
Waarom niet alleen een mobiele website?

Bij een responsive website heeft uw telefoon een internetverbinding nodig. De app staat vast geïnstalleerd op de telefoon en is altijd beschikbaar, ook zonder internetverbinding.

Waarom heb ik als bedrijf een app nodig?

Smartphones en tablets krijgen een steeds grotere rol in ons leven. De groei van het aantal smartphone- en tabletgebruikers heeft een stijging in het gebruik van apps tot stand gebracht. Waar voorheen internet werd gebruikt voor het vergaren van informatie, het onderhouden van sociale contacten of het online shoppen, zijn daar nu apps voor in de plaats gekomen. Met bijna 2 miljoen beschikbare apps in de app stores zijn apps de snelst stijgende tools op de markt.

Apps zijn snel, gebruiksvriendelijk en kunnen features gebruiken van je telefoon zoals je camera en je adressenboek. Daarnaast zijn apps geweldig voor customer engagement, een app brengt een grote beleving met zich mee.

Zelf je app up-to-date houden:

Binnen onze eigen beheeromgeving kun je zelf je app direct updaten. U kunt dus zelf – op elk gewenst moment – teksten aanpassen, pushberichten versturen (per locatie en categorie), aanbiedingen doen, sponsors toevoegen of de menukaart van uw restaurant aanpassen. Op die manier kunt u snel inspelen op de actuele situatie en het maximale halen uit de interactieve mogelijkheden van de app.

App klaar, nu de promotie nog

Het is natuurlijk super gaaf om je eigen app te hebben, maar hoe zorgt je er nu voor dat de mensen de app nu ook daadwerkelijk gaan installeren en gebruiken?

Wij zijn ervan overtuigd dat het visualiseren van de app ervoor zal zorgen dat het aantal gebruikers een flinke boost krijgt. Daarom hebben wij ook unieke promotie banners ontworpen die wij kunnen aanpassen voor jou. Zo kun je eenvoudig op goed bezochte plekken de app promoten.

Daarnaast hebben wij ook een promo filmpje gemaakt van 60 seconden die je kunt inzetten op alle socialmedia kanalen en op bijvoorbeeld jou website.

Onze tarieven

Een helder overzicht van onze app tarieven. Naast scherpe prijzen leveren ook uitstekende service en zorgen voor een snelle oplevering van uw project. (Alle genoemde prijzen zijn excl. 21% BTW )

GOED

Jaarlijks gefactureerd
45/maand
  • Live updates

  • Analytics
  • HTML5
  • iOs
  • Android
  • Windows Phone
  • Set-up eenmalig € 395

AANVRAGEN

BETER

Jaarlijks gefactureerd
75/maand
  • CMS Systeem

  • Live updates
  • Analytics
  • Push Notifications
  • Automatic app updates
  • HTML5
  • iOs
  • Android
  • Windows Phone
  • Set-up eenmalig € 395

AANVRAGEN

Neem contact met ons op

Benieuwd naar wat DigitalGraphics voor jou kan betekenen? Vul dan nu onderstaand formulier in en wij nemen binnen een werkdag contact met je op.

of bel 06 22314740

6 + 2 =

Wat klanten over ons vertellen?

De praktijk is het beste bewijs en dat zijn onze tevreden klanten en opdrachtgevers zelf.
Daarom laten we ze graag aan het woord!

De samenwerking bestaat zonder onderbrekingen vanaf 2004. DigitalGraphics is een fitte, lerende organisatie die steeds zijn grenzen verlegd.

Daardoor kon onze klandizie worden uitgebreid van print naar digitaal. Actueel is DigitalGraphics ons bureau voor de Trouwagenda, onze websites en de implementatie van verschillende apps ten behoeve van onze activiteiten op social media. Daarnaast is een nieuwe app in ontwikkeling genomen. Wij voorzien nog een lange samenwerking.

Rob en Yvonne Twenhaar

WeddingFair

In mei 2014 ben ik via een zakenrelatie met Digital Graphics, en in het bijzonder met Barry Verheul in aanraking gekomen.
Een periode van anderhalf jaar waarin Barry veel voor mij beteknd heeft.
Vanuit mijn Marketing en Sales onderneming hebben we inmiddels al een aantal producties gerealiseerd. Een aantal campagnes met ondersteuning van nieuwe websites en misschien nog wel belangrijker, optimaal gebruik gemaakt van de mogelijkheden van social media.
Ik heb Barry leren kennen als een betrouwbaar persoon, die zijn vak verstaat en als hij iets beloofd dit ook na komt.
Met Barry is het prettig samenwerking en persoonlijk vind ik zijn kracht dat hij “out of the box” kan denken.
Barry gaat nooit voor de duurste optie oplossing, maar voor dat wat het meeste rendement voor de klant oplevert.

Jacques Brinkman

Eigenaar, Clientexpectations.nl